Často se spousta firem žene za nesmyslnými obecnými pozicemi ve vyhledávačích i v PPC reklamě (alarmy, jeřáby, chiptuning, apod.) a přitom jim unikají příležitosti být s reklamou vidět v místě podnikání (alarmy Ostrava, jeřábnické práce Praha, chiptuning Brno). Dokonce ani spoustě marketérům nedochází potenciál lokálního marketingu.
Lokální marketing – obsah článku
Pro koho se lokální marketing hodí?
- lokálně zaměřená působnost
- kadeřnictví
- restaurace
- hotely, penziony a rekreační zařízení
- autoservisy i jiné servisy
- ale i jiné služby, které jsou omezeny dojezdovou vzdáleností, pak se stávají kvůli cestovnému nekonkurence schopné (jeřábnické práce, truhlářství, pokrývači)
- působnost celá ČR s pobočkami
- pokud lidé vyhledávají klíčové slovo + lokalita (což zjistíte z Analýzy klíčových slov)
Důvody pro lokální marketing
Nezapomeňte, že Google upřednostňuje lokální výsledky. Pokud je zřejmě, že firma působí v dané lokalitě a vyhledávací fráze obsahuje danou lokalitu, upřednostní výsledek.
Zvyšujete si důvěryhodnost, dohledatelnost a zapamatovatelnost v dané lokalitě.
Využijte hodnocení a reference.
Jaké jsou možnosti lokálního marketingu?
Zápisy do katalogů vyhledávačů
- Seznam.cz – Firmy.cz
- Google.cz – Moje firma na Google
- Centrum.cz – Najisto.cz
Zápisy do ostatních katalogů
(velmi často je doporučováno registrovat se pouze do horních třech, tak se tím hlavně neřiďte 😉 věnujte čas a energii si udělat analýzu, zda se ve výsledcích, které pokrývají vaše vyhledávací dotazy neobjevují i jiné katalogy)
- menší obecné s působností po celé ČR
- oborové
- asociace, cechy, apod.
- často se katalog rozpadá na kraje, okresy, města – to je přesně to co potřebujete
- podívejte se do seznamu svých dodavatelů a distributorů – nemají náhodou možnost zápisu pro regionální zastoupení?
- asociace, cechy, apod.
- lokální
- např. oficiální stránky měst a obcí (často tam stačí napsat a zařadí firmu do katalogu)
- regionální inzerce (noviny)
- regionální katalogy, magazíny
Linkbuilding
Sponzorujete lokálně např. kroužek, sport nebo instituci? mají web? zajistěte si zpětný odkaz na svou pobočku.
- příspěvky v diskuzních fórech
Vyhledávače
- vypracované cílové stránky
- klíčové slovo + lokality
- videa
- obrázky
- lokální SEO
PPC
- PPC na kombinaci s lokalitou, brandem
Sociální sítě
- Facebook – Lokality
- YouTube (nezapomínejte, že ve výsledcích vyhledávání se zobrazují i videa)
- FourSquare – Swarm – škoda této služby
- pokud to dává smysl použijte i ostatní – Instagram
Co proto udělat?
- cílové stránky webu
- vypiplané stránky s pobočkami
- mějte responzivní web
- reklamy v PPC
- zpětné odkazy
Kam dále?
- Lokální marketing – možnosti, důvody a kde začít (právě čtete)
- Vyplatí se inzerce na Firmy.cz? A kde všude budu vidět?
- Jaké menší katalogy fungují a mají smysl?
- Lokální SEO
- Co všechno je možné mít na stránce s provozovnou nebo pobočkou?
- Praktický příklad výsledků na hlavní straně Seznamu u lokálního dotazu
Další zdroje
- Určitě si projděte nápovědu Firmy.cz
- vedle pravidel pro profily zde najdete i pravidla pro fotografie
- dále reakce na hodnocení nebo možnost využití akčních nabídek a odlišení se ve výpisu
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023