Chcete zlevnit svoje náklady na Google Ads (dříve AdWords)?
Chcete být více vidět na první straně a topových pozicích za méně peněz?
Tak to si vymazlete skóre kvality. A to nejen u jednotlivých klíčových slov, ale u celého Google Ads účtu.
Skóre kvality v Google Ads
Proč je to tak důležité?
Čím je nižší skóre kvality, tím
- způsobilost reklamy pro aukci
- skutečná cena za proklik (CPC)
- pozice reklamy
Jednoduše řečeno: Vysoké scóre kvality reklamu zlevní a posune výše. A o to přeci jde.
Jak se počítá
- očekávané CTR reklamy (míra prokliku)
- historické CTR viditelné URL adresy
- kvalita vstupní stránky
- relevance obsahu na vstupní stránce a vyhledávacího dotazu
- geografický výkon
- cílená zařízení
Z čeho se skládá
Očekávaná míra prokliku
Pravděpodobnost kliknutí na reklamní inzerát. Google Ads zohledňuje jak historický výkon vlastního účtu, tak i srovnání s ostatními inzerenty.
Pozice ve vyhledávání nehraje žádnou roli. Hodnocení se vztahuje vždy ke konkrétní pozici.
Relevance reklamy
Jak klíčové slovo souvisí s obsahem reklamního inzerátu. Hodnocení tedy odhaluje slova, která dostatečně nesouvisejí s reklamním inzerátem.
Dojem ze vstupní stránky
Jak moc je vstupní stránka relevantní a užitečná pro uživatele, kteří klikli na reklamu. Zda našli na stránce to, co hledali – stránka obsahuje klíčové slovo, či výraz, který uživatel hledal.
Dalšími faktory jsou např.
- Rychlost načtení vstupní stránky.
- Stránka bohatá na užitečný obsah.
- Neobsahuje vyskakující okna apod.
Měření Skore kvality v Google Ads pomocí scriptů
Měření scóre kvality celého účtu
Každému klíčovému slovu je přiděleno skóre kvality na stupnici 1–10, kde 1 je nejnižší skóre a 10 nejvyšší skóre.
My chceme 1 číslo pro celý účet.
Měření analýzy složek Skore kvality
Skript umí odhalit, na kterých složkách Quality Score je třeba zapracovat. Zda je o očekávané CTR, Relevanci reklamy nebo Dojem ze vstupní stránky.
Zajímavost
Jeden z důvodů proč se doporučuje používat brandové kampaně je právě zvýšení celkové kvality účtu. Takže sice utratíte pár procent rozpočtu na brandové kampaně, ale ušetříte, tím, že se ostatní nebrandové kampaně zlevní.
Další zdroje k tématu:
- Oficiální dokument
- Back to basics: Všechno, co vím o skóre kvality – Markéta Kabátová
- Relevance reklamy – Oficiální nápověda Google Ads
- Očekávaná míra prokliku – Oficiální nápověda Google Ads
- Vysvětlení dojmu ze vstupní stránky – Oficiální nápověda Google Ads
Chcete znát názor na Skóre kvality od PPC odborníků?
Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:
Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.
Co by vás mohlo zajímat dál?
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023