Longtail – dlouhý chvost
Long tail, nebo-li dlouhý ocas, případně dlouhý chvost.
Označuje klíčová slova, která jsou narozdíl od obecných slov málo hledaná sama o sobě, jelikož jsou hodně konkrétní. Jejich síla však spočívá v tom, že jsou hodně vyhledávaná v celkovém součtu.
Výhody longtailových frází
- Malá konkurence.
- Levnější cena za proklik.
- Velká pravděpodobnost konverze. Přístupy z těchto klíčových slov mívají vysoký konverzní poměr.
- Konkrétnost. Lidé už vědí přesně, co chtějí. Nacházejí se obvykle ve fázi DO ve frameworku STDC.
Pokrývejte cílové stránky i na long-tailové výrazy. Máte výrazně větší šanci dostat se na tyto fráze na první pozice v SEO.
Využití long-tailových frází v PPC reklamě
Pro longtailová klíčová slova se perfektně hodí tzv. Produktové kampaně. Cílíte na uživatele, kteří již hledají konkrétní produkt. Jelikož tyto fráze jsou méně konkurenční a velmi přesné, máte větší pravděpodobnost, že uživatel nakoupí.
Další zdroje
- Adaptic – Long Tail.
- Petra Mikulášková – Co je to long tail?
- TyInternety.cz – Příručka marketéra: Automatizace PPC produktových kampaní ve vyhledávání.