Co je to remarketing a retargeting?
Remarketing je typ cílení v PPC reklamě. Účelem je znovu oslovit lidi, kteří v minulosti navštívili web. Někdy se také používá k oslovení lidí, na které má inzerent e-mailový kontakt.
Retargeting = remarketing v Skliku.
Proč využívat remarketing?
Často se stane, že návštěvník webu hned nenakoupí. Pravděpodobnost odkladu je obecně tím větší, čím dražší je výrobek nebo služba. Proto je remarketing je skvělým doplňkem pro akviziční kampaně. Uživateli se připomíná formou reklamního inzerátu.
Remarketingové seznamy
Remarketingová publika, nebo-li seznamy.
Pomocí publik určujeme:
- Cílení – zda cílíme reklamu na všechny návštěvníky webu, nebo např. na kategorii, podkaterii, konkrétní stránku (např. s akční nabídkou), nebo třeba na určité produkty, či služby.
- Trvání členství – čas od poslední návštěvy webu. Defaultní velikost seznamu je 30 dní, jelikož delší časový úsek PPC systémy nedoporučují (reklama už může uživatele obtěžovat).
Vytvořená remarketingová publika se následně přiřazují ke kampaním.
Typy remarketingu
Obecný (statický) remarketing v obsahové síti
Reklama je cílená pomocí ručně vytvořených remarketingových seznamů.
Dynamický remarketing
Uživateli se dynamicky zobrazují produkty dle automaticky vytvořených publik:
- zboží, které v minulosti navštívil na e-shopu,
- zboží z kategorie, kterou navštívil,
- produkty, které přidal do košíku, ale nenakoupil,
- související produkty s nakoupeným zbožím, apod.
Remarketing ve vyhledávání
Reklama ve vyhledávání (RLSA) se zobrazí pouze uživatelům z remarketingové publika.
Přečtěte si článek RLSA – Remarketingové kampaně ve vyhledávání v Google Ads.
Co je třeba?
Podmínkou je nasazení měřícího kódu, ideálně přes GTM. V Google Ads pro obecný (statický) remarketing stačí využívat publika z Google Analytics (bez nutnosti vložení kódu na web).