Co je to imprese?
Imprese = zobrazení reklamy. Pochází ze slova Impress a znamená „zapůsobit“, „udělat dojem“.
Tento údaj nám říká, kolikrát se reklamní inzerát zobrazil na webu, či v aplikaci.
Imprese vs. zhlédnutí
Imprese se často zaměňuje s pojmem zhlédnutí reklamy.
Pro impresi není důležité, zda návštěvník reklamu viděl. Mohla se klidně zobrazit v dolní části stránky, kam uživat nedoscrolloval. Nebo ji přehlédl v rámci bannerové slepoty. Proto byste měli nahlížet i na další metriky, například CTR.
Platba za impresi
Setkáte s těmito platbami:
- PPI (Pay Per Impression) – platba za impresi,
- CPT (Cost per Thousend) – platba za tisíc zobrazení,
- CPC (Cost per Click) – platba za proklik. Možno platit v PPC systémech typu Sklik, Google Ads.
Kdy nás imprese zajímá
Impresi řešíme především při vyhodnocování display reklamy, která nám pomáhá ve zvyšování povědomí o značce.