Co je to GTM – Google Tag Manager?
Google Tag Manager = program na správu měřících kódů.
Díky GTM odpadá nutnost kontaktu webmastera pokažké, když potřebujete vložit marketingový kód na web.
Využití Google Tag Manager
Nejčastěji při implementaci měřících kódů z marketingových a analytických nástrojů:
- Měřící kód Google Analytics.
- Nasazení událostí pro Google Analytics.
- Měření konverzí Google Ads, Sklik, či Facebook Ads.
- Remarketingový kód Google Ads, Sklik či Facebook Ads.
- Nasazení nástrojů pro A/B testování (Google Optimize).
- Instalace cookies lišty na web.
- A další.
Velkou část podobných úkolů pak zvládne vyřešit sám správce on-line reklamy, např. PPC specialista.
Instalace Google Tag Manager
Pro základní instalaci stačí:
- založit účet na Google pro Tag Manager,
- vytvořit kontejner,
- vložit jednoduchý GTM kód na web.
Poté již webmastera na dlouhou dobu nepotřebujete.
Trochu složitější situace nastává při provozu e-shopu. Programátor musí na web implementovat ještě tzv. data layer, jejíž proměnné se následně zadávají do prostředí GTM.
Další zdroje
- RobertNěmec.com – Co je Google Tag Manager – efektivní správa měřících kódů.
- MarketingPPC – Google Tag Manager – Základní nastavení.
- H1.cz – e-book: Jak na Google Tag Manager.
- Daniel Nytra – Google Tag Manager: 18x nejpoužívanější nastavení.