Co je to open graph protocol?
Open graph (OP) slouží k získání kontrole nad obsahem, který se zobrazí na sociálních sítích. Jedná se o strukturovaný kód, který je možné přidat na web.
Proč open graph řešit?
Obsah na míru přímo pro sociální sítě:
- obrázek,
- popisek,
- titulek aj.
Při absenci open graph protocolu se může při nasdílení článku na Facebooku místo kýžené fotky zobrazit logo, nebo úplně jiný obrázek, než chcete.
Přicházíte tak o potenciální návštěvníky. Snižuje se CTR. Nasdílené příspěvky vypadají ošklivě, neprofesionálně.
- Facebook (jedná se o zakladatele OP),
- LinkedIn,
- Twitter,
- Google+
- a další.
Tagy v Open graph
Tagy se zadávají přímo do hlavičky webu v HTML kódu (<head>).
Můžete využít např. tyto vlastnosti:
- og:title – měl by obsahovat maximálně 60 znaků. Jedná se o podbnou vlastnost jako u meta tagu Title.
- og:description – krátký popis stránky.
- og:url – URL adresa.
- og:image – obrázek, který se zobrazí v úryvku. Dodržujte rozměry dle specifikace Facebooku. Důležitý je poměr obrázku 1.91 : 1.
Vlastností je více. OP obsahuje velké množství nepovinných tagů, které můžete využívat.
Doplňující zdroje
- Facebook Open Graph Debugger – můžete si otestovat, zda máte Open Graph správně implementovaný.
- ContentKing – Open Graph: získejte kontrolu nad svými úryvky na Facebooku.
- 365tipů.cz – TIP#185: Co je to Open Graph a proč je potřeba aby designeři webů věděli o co jde.