Co je to akvizice?
V marketingu rozumíme pojmem akvizice získávání nových zákazníků. Tedy činnosti, které vedou k tomu, aby mezi 2 stranami vznikl vztah prodávající a nakupující.
Akviziční kampaně
V on-line reklamě se pak často používá pojem „akviziční kampaně“. Nabízíme zboží nebo služby lidem, kteří nás ještě neznají.
Nejčastěji jde o kampaně ve vyhledávání. Může ale jít o obsahovou síť – reklamy, které se objevují na webových stránkách spadajících do partnerské sítě (nejčastěji Google či Seznam), Facebook Ads a další.
Akvizice vs. Remarketing
Opakem akvizičních kampaní je Remarketing, který naopak cílí na lidi, kteří nás již znají. Navštívili web, nebo dokonce v minulosti nakoupili.
Remarketing bývá zpravidla levnější a výkonnější, nicméně bez akvizice bychom neměli dostatek lidí k oslovení.