Co jsou to transakční e-maily?
Transakční e-maily jsou automaticky odesílané zprávy, vyvolané nějakou akcí. Např. potvrzením objednávky nebo registrací do newsletteru. Narozdíl od typických marketingových zpráv, na transakční e-maily často čekají. Potřebují je.
Typické příklady transakčních e-mailů
- Potrvzení objednávky z e-shopu. Obvykle vč. údajů zadaných při objednávce a výpisu objednaných produktů.
- Registrace do newsletteru.
- Registrace do e-shopu.
- Údaje o doručení balíčku.
- Omluvné e-maily. Např. výpadek webových stránek, zpoždění objednávky apod.
- Připomenutí nedokončené objednávky a daší.
Tipy na hezčí transakční e-maily
Využijte toho, že ne e-mail lidé čekají. Open rate je v tomto případě mnohonásobně vyšší než u běžných marketingových e-mailů.
Několi rad:
- Vyhněte se typickým „úředníckým“ větám jako „objednávka byla přijata“. Zkuste zapojit kreativitu. Např.: „Již za 3 dny ohromíte okolí v nových šatech“.
- Připojte odkaz na Facebook stránku, blog s užitečnými články, či jiným obsahem, který by zákazníky mohl zajímat.
- Využijte personalizaci. Oslovte jménem. Nabídněte slevu k výročí registrace apod.
Pozor na to, že transakční e-mail vždy následuje po nějaké akci. Nabídka slevy bez předchozí akce není transakční sdělení, ale typický marketingový newsletter.
Další zdroje
- Ilincev.com – Transakční e-maily (včetně 19 šablon).
- Vceliste.cz – 3 rady pro skvělé transakční e-maily, díky kterým si vás zákazníci zamilují + příklady a ukázky.
- AcomWare – Jak má vypadat transakční e-mail: shrnutí objednávky.
- Podnikatel.cz – Vymazlete svoje transakční e-maily. Zákazníci to ocení.