Co jsou to transakční e-maily?

Transakční e-maily jsou automaticky odesílané zprávy, vyvolané nějakou akcí. Např. potvrzením objednávky nebo registrací do newsletteru. Narozdíl od typických marketingových zpráv, na transakční e-maily často čekají. Potřebují je.

Typické příklady transakčních e-mailů

  • Potrvzení objednávky z e-shopu. Obvykle vč. údajů zadaných při objednávce a výpisu objednaných produktů.
  • Registrace do newsletteru.
  • Registrace do e-shopu.
  • Údaje o doručení balíčku.
  • Omluvné e-maily. Např. výpadek webových stránek, zpoždění objednávky apod.
  • Připomenutí nedokončené objednávky a daší.

Tipy na hezčí transakční e-maily

Využijte toho, že ne e-mail lidé čekají. Open rate je v tomto případě mnohonásobně vyšší než u běžných marketingových e-mailů.

Několi rad:

  • Vyhněte se typickým „úředníckým“ větám jako „objednávka byla přijata“. Zkuste zapojit kreativitu. Např.: „Již za 3 dny ohromíte okolí v nových šatech“.
  • Připojte odkaz na Facebook stránku, blog s užitečnými články, či jiným obsahem, který by zákazníky mohl zajímat.
  • Využijte personalizaci. Oslovte jménem. Nabídněte slevu k výročí registrace apod. 

Pozor na to, že transakční e-mail vždy následuje po nějaké akci. Nabídka slevy bez předchozí akce není transakční sdělení, ale typický marketingový newsletter.

Další zdroje

 

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)