Co je to canonical (kanonické) URL?
Canonical je prvek, pomocí kterého lze řešit duplicitu stránek na webu. Cílem je zjednodušit strukturu URL adres. Používá se hlavně u rozsáhlejších e-shopů.
Časté příklady využití canonical
- U filtrů na e-shopu, které mají extra URL adresu. Např. domena.com/produkt?sort=name, domena.com/produkt?sort=name?sort=id apod.
- Stránkování, které není důležité z pohledu vyhledávačů.
- Duplicitní verze webu pro jiné zařízení (typicky mobil).
Na co si dát u canonical pozor
- Neplést s přesměrováním. Redirect použijte, pokud daná URL nemá již pro vás žádný smysl.
- Používejte vždy absolutní URL adresu.
- Nepoužívejte canonical při práci s jazykovými mutacemi.
Jak kanonická URL vypadá
URL adresa, kterou chceme upřednostnit, je v HTML kódu je označena tagem rel=“canonical“.
Kód se nejčastěji umísťuje do hlavičku webu, tzn. do elementu <head>. Např.:
<head> <link rel=“canonical“ href=“https://www.petrjiranek.cz/“ /> </head>