Co je to STDC?

STDC (See, Think, Do, Care) je framework, který pracuje se 4 nákupními fázemi. Tato metodika pomáhá s marketingovou propagací, vč. péče o již hotového zákazníka.

SEE

V této fázi je důležité, aby se lidé dozvěděli o vaší firmě.

Využití fáze SEE v PPC reklamě

Display reklama – obsahové kampaně cílené na témata, konkrétní umístění na oborových webech, zájmy apod.

THINK

V této fázi se potencionální zákazník rozhoduje, zda nakoupí. Vy mějte připravený obsah, který mu pomůže (např. článek, video apod.)

Využití fáze THINK v PPC reklamě

Návodné kampaně, které posílají uživatele na článek, který mu poradí. A samozřejmě nabídne vaše produkty.

DO

Rozhodovací fáze. Potencionální zákazník ví, že nakoupí. Hledá pouze KDE. Proto byste měli mít připravené dostatečné argumenty k nákupu.

Využití fáze DO v PPC reklamě

Výkonnostní kampaně. Zaměřené na prodej. U většiny účtu tedy majoritní část. Kromě klasické vyhledávací sítě, se pro e-shopy perfektně hodí produktové kampaně, či PLA. Doplněné dynamickým remarketingem oslovující návštěvníky, kteří nenakoupili.

CARE

Péče o stávající zákazníky. Snaha o opakované nákupy.

Využití fáze CARE v PPC reklamě

Remarketingové kampaně. Především tedy na lidi, kteří v minulosti nakoupili. Účelem je se jim po delší době připomínat. Kromě PPC reklamy jsou na tuto fázi výborné např. e-mailové kampaně. S pravidelnými personalizovanými newslettery stálým zákazníkům.

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)