Co je to Ad Fraud?
Nejedná se o „proklikávání“ reklamy od konkurence. Časté kliky z IP adres dokáže PPC inzertní systém relativně snadno odhalid a tyto prokliky nejsou inzerentovi účtovány.
AD FRAUD je mnohem horší fenomén dnešní doby – reálné kliky od reálných lidí, akorát s falešným textem, případně na prokliky u nevhodné reklamy.
Nejvíce přitom je falešných kliků provedeno přes mobilní zařízení u reklam spojených s videem.
Co tedy mezi Ad Fraud patří
- přesměrované domény (doména přesměruje uživatele na obsah, na který nechtěl jít)
- farmy na kliky
- boti
- falešný nákup likes a fans (moc „hezký“ příběh např. na Lupě – 100 000 kliků za hubičku, bohužel falešných)
Velké problémy mají např. marketéři v Japonsku, kde je z progmaticky nakoupených impresí až 81 % falešných. (mrkněte na 4 grafy, které Vám osvětlí Ad Fraud na M-journal).
Pro fajnšmejkry
A pokud vás téma falešných kliků opravdu pekelně zajímá, tak doporučuji přednášku (je k dispozici video, i slidy z přednášky) z Marketing Festivalu 2017 od Shailin Dhar – Fighting Ad-Fraud: Understanding Monetization of the Internet (v Indii mají s Ad Fraud obrovské problémy). Na přednášce jsem byl (na jejím základě vznikl i tento pojem), ale přiznám se, že je to až příliš daleko od problémů, které denně řeším, než abych se nad tím pozastavil. Ale na rozšíření obzorů dobrý.