Co je to Brand Awarenes nebo-li Povědomí o značce?
Pojmem Brand Awarenes je myšleno procento lidí z cílové skupiny, které zná danou značku. Vztahuje se ke značce, produktu, výrobku.
Rozdělení Brand Awarenes
Povědomí o značce se dělí na několik typů:
- Spontánní znalost značky – povědomí o značce se zjišťuje otázkou „Jaké znáte značky…?“. Otázka tedy může směřovat na značky oblečení, automobilů, elektroniky, apod.
- Podpořená znalost značky – povědomí se zjišťuje dotazem: „Znáte značku…?“ Např. tedy: „Znáte prací prášek Ariel?“.
Nepřímo sem spadá ještě 3. typ – Top of Mind. Která značka se nám vybaví při vyslovení určité kategorie produktů. Např. přípravek na mytí nádobí. Někomu se vybaví JAR, jinému PUR.
Zvyšování povědomí o značce
Možností je mnoho.
Lze využít:
- Off-line marketing (např. reklamu v televizi, billboardy u silnice apod.).
- On-line marketing (např. display reklama). Výhodou on-line propagace je snadné měření a vyhodnocování výsledků.
Další zdroje
- Oficiální nápověda Google Ads – Zvýšení povědomí o značce.
- WordStream – 18 Sneaky Ways to Build Brand Awareness (zahraniční).