Co je to EAT (E-A-T) skóre?
Ukazatel v oboru SEO, který vyjadřuje míru odbornosti, autority a důvěryhodnosti.
Impulsem, pro vznik tohoto ukazatele, bylo mj. zvyšující se množství tzv. Fake news webů s nedůvěryhodným obsahem.
Části E-A-T skóre
EAT skóre se skládá ze 3 pojmů:
Expertise
Odbornost. Z textů na webu musí být cítit, že autor problematice rozumí. Ať už se jedná o odborný článek, nebo o produkt, který nabízí.
U témat jako je zdraví, nemoci, finance a další citlivá témata, je potřeba aby byl autor opravdovým odborníkem v oboru. Jinak hrozí poškození webu. Viz YMYL weby.
Autorita. Pověst v on-line světe. Sem patří zkušennosti společnosti, počet let na trhu. Jde tedy ruku v ruce s citacemi, odkazy, recenzemi apod.
Jde o doplněk k odbornosti či důvěryhodnosti. Autorita by se neměla vyskytovat o samotě.
Trustworthiness
Důvěryhodnost. Sem patří např. certifikáty či jiná osvědčení. Týká se jak zabezpečení webu (protokol HTTPS), tak značky. Důvěryhodnost může být nalomená blacklisty, spamlisty, nebo napadením webu.
Koho se EAT týká
Především e-shopů, kde se dá platit kartou, webů s tématikou zdraví a portálů s politickými články.
Další zdroje
- 404m.com – Co je E-A-T skóre a proč se v SEO začíná stále více řešit.
- The Google E-A-T Score: What Is It and Why Does It Matter? (zahraniční).
- Searchenginejournal.com – 5 Things You Can Do Right Now to Improve Your Google E-A-T Rating (zahraniční).
- Absolute.digital – How To Improve Your Google E-A-T Rating (zahraniční).