Co je to asistovaná konverze?
Asistované konverze se podílejí na objednávkách, kterým jsou nakonec konverze připsány. Stojí v cestě konečnému nákupu. S velkou pravděpodobností by bez asistované konverze výsledný nákup nenastal.
Jak může asistovaná konverze vypadat
Modelový příklad:
Návštěvník klikne na PPC reklamu na Seznamu. Následně se na navštívený produkt proklikne z remarketingové reklamy Google Ads. Produkt si vyhledá na Zboží.cz, aby si porovnal ceny. Poté jde přímo na e-shop – zadá přesnou URL webu. Později se na web dostane opět přes dynamický remarketing. Znovu porovná produkt na Zboží.cz a nakonec nakoupí.
Ve standardním atribučním modelu (Last click) se konverze připíše Zboží.cz. Asistovanou konverzí je pak např. Google Ads, či Sklik.
Proč vůbec asistované konverze řešit
Důležité je především vědět, že asistované konverze existují. A to hlavně v případě, kdy se chystáte vypnout celý kanál, nebo kampaň. Tento zdroj totiž může být významným zdrojem asistovaných konverzí. V případě vypnutí je možné, že přijdete o velkou část objednávek.
Další zdroje
- Oficiální nápověda Google Ads – Vícekanálové cesty,
- Klikavec.cz – Jak vyhodnocovat konverze,
- Blog H1 – Analytics & Zkreslení dat 3 – Atribuce konverzí a rozdíly mezi systémy.