Co je to konverzní poměr?
Někdy se udává také označení Míra konverze. Jedná se o poměr mezi návštěvníky, kteří provedli konverzi a všemi návštěvníky.
Konverzní poměr je jeden ze základních KPI (klíčových ukazatelů výkonnosti). Značí zkatkou KP a udává se v procentech.
Výpočet konverzního poměru
KP = počet návštěvníků, kteří provedli konverzi / počet všech návštěvníků [ % ]
Jak poznám dobrý konverzní poměr?
Toto je velmi individuální a záleží na mnoha faktorech, např. na známosti brandu (značky). Takovým výchozím bodem se však většinou udává konverzní poměr 1 %.
Kde konverzních poměr hledat
S konverzním poměrem se setkáte ve statistikách marketingových nástrojů, např.:
- Google Analytics,
- Sklik,
- Google Ads,
- Heureka,
- Zboží.cz aj.
Další zdroje
- Medium.com – Co je konverzní poměr — podrobně a do detailu.
- Clipsan.com – Co je konverzní poměr a jak ho měřit v Google Analytics.
- EcommerceBridge.com – Co je konverzní poměr a jak ho zvýšit?