Co je to CPM?
CPM – Cost per Mile = Cena za tisíc zobrazení. Jedná se pojem se stejným významem, jako CPT.
Neplatí se za prokliky na web, jako je u PPC reklamy standard, ale za to, kolikrát se inzerát ukázal uživatelům.
Příklad: CPM 100 Kč znamená, že vás 1 zobrazení banneru přijde na 10 haléřů.
Kde se CPM uplatňuje?
Model CPM najde využití především u display reklamy. Můžete se s ním setkat ale i v offline světe.
Jedním z portálů, kde máte možnost inzerovat, je i Heureka.cz, či vybrané weby Seznamu.
Ještě než nabídku přijmete, ověřte si návštěvnost daného webu. A zkuste spočítat, kolik vás zhruba bude stát proklik.
V PPC systémech
Nepoužívá se zdaleka tolik, jako platební model CPC. Hodí se např. pro Branding (podpora značky a typ reklamy v Skliku), či video kampaně.
Offline
V tisku, v televizi a dalších médiích.