Co je to volná shoda?
Volná shoda je shoda s největší tolerencí přesnosti vyhledávacího dotazu a klíčového slova zadaného v PPC systému. Klíčové slovo ve volné shodě poznáte tak, že nemá žádné znaky okolo (uvozovky, pluska, ani hranaté závorky).
Volná shoda v Skliku
Inzerát se v SERPu zobrazí pokud:
- uživatel zadá stejný dotaz, jako znění klíčového slova v Skliku,
- uživatel zadá dotaz s rozdílnou diaktritikou,
- uživatel zadá dotaz s odlišným slkoňováním,
- uživatel zadá dotaz s odlišným slovosledem, či pořadím slov.
Příklad použití volné shody v Skliku
Klíčové slovo: červený koberec.
Inzerát se zobrazí např. na dotaz:
- červené koberce
- cervene koberce
- prodám červený koberec
- červený moderní koberec
- byt s červeným kobercem
Inzerát se nezobrazí na:
- zelený koberec
- levný koberec
- červená kusovka apod.
Volná shoda v Google Ads
V Google Ads je volná shoda výrazně volnější. Neomezuje se na to, že vyhledávací dotaz musí obsahovat všechny fráze z klíčového slova. Takže klíčové slovo červený koberec se může zobrazit i na dotaz „koberec“, nebo třeba „červená kusovka“. Bohužel, občas se reklama zobrazí i na úplně irelevantní dotaz, protože systém předpokládá, že se jedná o synonymum klíčového slova.
Jak volnou shodu v Google Ads zkrotit?
Používejte modifikovanou volnou shodu. Funguje velmi podobně, jako volná shoda v Skliku.
Využití volné shody
Volná shoda je perfektní pro sběr dat. Za určité časové období se nashromáždí sbírka vyhledávacích dotazů.
Vyhledávací dotazy můžete využít:
- pro tvorbu extra sestav s přesnějším reklamním inzerátem,
- pro doplnění obsahu na web,
- nerelevantní dotazy jako vylučující klíčová slova.
Mějte na volnou shodou extra sestavu a pravidelně (ze začátku v krátkých časových intervalech) kontrolujte vyhledávací dotazy.