Co je to modifikovaná shoda?
Modifikovaná shoda je volná shoda s větší kontrolou shody vyhledávacího dotazu a klíčového slova zadaného v PPC systému. Používá se především v Google Ads a zabraňuje tak spouštěním klíčových slov na dotazy, které systém považuje za synonyma, či slova příbuzná.
Klíčové slovo v modifikované volné shodě poznáte tak, že má před sebou znak plus. Např. +červený +koberec.
Modifikovaná shoda v Google Ads
Modifikovaná shoda v Google Ads funguje velmi podpobně, jako volná shoda v Skliku.
Inzerát se v SERPu zobrazí pokud:
- uživatel zadá stejný dotaz, jako znění klíčového slova v Google Ads,
- uživatel zadá dotaz s rozdílnou diaktritikou,
- uživatel zadá dotaz s odlišným skloňováním,
- uživatel zadá dotaz s odlišným slovosledem, či pořadím slov.
Příklad použití modifikované shody
Klíčové slovo: +červený +koberec.
Inzerát se zobrazí např. na dotaz:
- červené koberce
- cervene koberce
- prodám červený koberec
- červený moderní koberec
- byt s červeným kobercem
Inzerát se nezobrazí na:
- zelený koberec
- levný koberec
- červená kusovka apod.
Využití modifikované volné shody
Volná modifikovaná shoda je perfektní pro sběr dat. Za určité časové období se nashromáždí sbírka vyhledávacích dotazů. Navíc máte větší kontrolu nad dotazy než v případě volné shody v Google Ads.
Vyhledávací dotazy můžete využít:
- pro tvorbu extra sestav s přesnějším reklamním inzerátem,
- pro doplnění obsahu na web,
- nerelevantní dotazy jako vylučující klíčová slova.
Aplikace modifikátoru
Pokud byste měli přidávat ručně pluska ke každému klíčovému slovu, bude práce velmi zdlouhavá.
Podívejte se na video od Karla Rujzla a dozvíte se, jak na volnou modifikovanou shodu v Google Ads editoru.
Přečtěte si také článek AdWords – modifikátor volné shody, kde mj. naleznete tipy na další nástroje.