Co je to vylučující klíčové slovo?
Vylučující klíčové slovo, nebo-li anglicky Negative keyword. Slovo, které zabraňuje spouštět PPC reklamu na vybrané fráze. Vylučující slova jsou nedílnou součástí optimalizace PPC reklamy a měla by být prakticky v každém účtu.
Negativní slova v praxi
Máte-li e-shop a inzerujete na nové sekačky, pravděpodobně nechcete být vidět na frázi „prodám sekačku“.
Řešení je přidat slovo prodám do PPC systému jako vylučující klíčové slovo. Příště se již reklama v kombinaci s tímto slovem nezobrazí.
Jak přidat vylučující klíčová slova do PPC systému
V Skliku běžte na úroveň reklamní sestavy, či kampaně. V záložce Klíčová slova můžete přidat negativní slova.
V Google Ads je princip stejný. Můžete ale použít i Seznamy vylučujících klíčových slov. Nemusíte tak ručně přidávat klíčová slova ke každé kampani. Stačí použít již dříve vytvořený seznam. Hodí se především na fráze, která vylučujete v každé kampani (např. bazar, zadarmo apod.)
Při aplikaci vylučujících slov používejte slova s diakritikou i bez.
Shody vylučujících klíčových slov
Při práci s negativními slovy lze využít kromě volné shody i frázovou shodu, či přesnou shodu.
Např.: Pokud použijeme vylučující klíčové slovo v přesné nebo frázové shodě – „prodám sekačku“, tak se reklama zobrazí v případě, že někdo zadá prodám zahradní sekačku.
Abychom vyloučili všechny fráze prodám, je třeba zadat vylučující slovo ve volné shodě – prodám a prodam na úrovni kampaně, tak jako na obrázcích výše.
Tipy na konec
V pravidelných intervalech kontrolujte vyhledávací dotazy. Zaveďte si rutiny. Na základě dotazů vytvořejte nové – přesnější – reklamní stavy. Narazíte-li na nerelavantní dotazy, použijte vylučující slova.