Co je to konverzní cesta?
Konverzní cesta, nebo-li konverzní trasa. V Google Analytics jsou standardně všechny zásluhy připsané poslednímu zdroji, ze kterého návštěvník provedl konverzi. Jaké ale byly předchozí zdroje? A kolik času uplynulo mezi první interakcí a nákupem? Na to odpovídají právě konverzní cesty.
Přehledy konverzních cest
Konverzní cesty je možné nalézt v Google Analytics, pod přehledem Konverze -> Vícekanálové cesty.
Cesty pak ukazují interakce mezi jednotlivými zdroji návštěv. Např.:
- placené vyhledávání,
- přirozené vyhledávání
- obsahová reklama,
- odkazující zdroje,
- sociální sítě…
V přehledu je vidět, kolik % z celkového počtu konverzí kanál vyvoval. V horní části stránky je možné nastavit hloubku – kolik dní zpátky započítávat asistovanou konverzi.
V dalších přehledech Vícekanálových cest je pak možné číst mj. hodnotu konverzí, na které se zdroj podílel. Např. Nejčastější konverzní trasy.
Mrkněte i na pojem Atribuční modely. Lépe pochopíte problematiku přiřazování konverzí jednotlivým zdrojům.