Dneska si trošku zpřesníme měření v Google Analytics. Pokud na e-shopu používáte platbu přes platební bránu, zpozorněte. Možná se vás týká následující problém a v Google Analytics měříte chybně transakce a tržby.
Proč to řešit?
Pokud není správně nastavené vyloučení, tak platební brány „kradou“ transakce původním zdrojům návštěvy. Děje se pak to, že na e-shop lidé přichází např. z PPC, vloží zboží do košíku, zaplatí přes platební bránu (ta je ovšem mimo web), takže při odchodu na platební bránu se „ztratí“ původní zdroj a při novém příchodu z platební brány dostane zdroj nový – platební bránu.
A problém je na světě.
Nyní vůbec netušíme, jaké placené nebo i neplacené zdroje fungují. Čím více budete mít plateb přes platební bránu, tím více máte zkreslená data.
Jak to zjistit?
V Google Analytics stačí jít do:
- Akvizici >> Veškerá návštěvnost >> Zdroj / medium
Velmi často takto podezřelý zdroj návštěv má i vysoký konverzní poměr.
A hledejte např. něco jako:
- 3dsecure.gpwebpay.com
Jaké je řešení?
Překvapivě velmi jednoduché. Stačí v Google Analytics nastavit vyloučení:
- Správce >> Údaje o měření (najdete na úrovni Služby) >> Seznam vyloučených odkazujících zdrojů
Nastavení následně vypadá např. takto:
Seznam platebních bran pro vyloučení
- gopay.cz
- gpwebpay.com
- platebnibrana.csob.cz
- paypal.com
- paysec.cz
- payu.com
Dále přidejte adresy platebních bran a bankovních institucí, které na e-shopu využíváte.
Dobrá rada na závěr
Pokud po někom přebíráte on-line marketing (a je jedno jestli se budete starat o PPC, SEO, Facebook nebo jinou část), vždy si nastavení zkontrolujte.
Chcete více informací o on-line marketingu?
Projděte si přes 200 úkolů z on-line marketingu v základní verzi ZDARMA.
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023
Změní toto nastavení i historická data? Nebo jen od té doby, co se to nastaví se začne zdroj přiřazovat správně?