Co je CSS program?
CSS program je platforma, která umožňuje ostatním srovnávačům (kromě Google Nákupů) poskytovat reklamní prostor v shopping kampaních (PLA). Jedná se o reakci Google na pokutu od Evropské komise za porušení antimonopolních pravidel.
Jak reklama vypadá
Vizuálně je mezi weby spadající pod CSS program a ty ostatní jediný rozdíl. V produktovém inzerátu nemají psáno Z webu Google. Mají přiděleného svého partnera.
Výhody a nevýhody CSS programu
Výhody
- Zapojením se do programu by měl inzerent údajně ušetřit až 20 % nákladů do reklamy.
- CSS partner přechod kompletně zařídí. Není třeba nic instalovat ani zakládat nový účet Google Ads.
Neýhody
- Za CSS program se obvykle platí určitá paušální částka. Výše záleží na poskytovateli.
- Přicházíte o podporu Google pro Shopping Ads.
- Poskytujete přístup k datům 3. straně.
- Používáte-li chytré nabídky (např. ROAS) či Smart Shopping kampaně, velmi těžko určíte, zda je přechod opravdu levnější.
Kdo CSS program poskytuje?
CSS poskytují např. na srovnávače typu:
- Heureka.cz
- Biano.cz
- Favi.cz
- Shopalike.cz
- a další.
Nebo marketingové agentury:
- Acomware.cz
- AdVisio
- a další.