Utrácíte příliš velké peníze z rozpočtu v AdWords?
Chcete zpřesnit inzerci i za cenu menšího dosahu zobrazení?
Inzerujete na obecné služby nebo produkty, či snadno zaměnitelná slova s velkým množstvím synonym a příbuzných slov?
Pak použijte modifikátor u volné shody.
Nejprve, co je to volná shoda
Volná shoda je základní možnost shody pro AdWords. V této shodě se reklamní inzerát zobrací pokud vyhledávací dotaz obsahuje výrazy uvedené v klíčovém slově, v libovolném pořadí, dokonce i s dalšími výrazy a především pro blízké varianty klíčových slov a jejich synonym.
Bez vylučujících slov, modifikátorů a dalších typů shod jako je frázová a přesná shoda může být volná shoda smrtící pro váš rozpočet.
Co je to modifikátor volné shody?
Při použití modifikátoru ve volné shodě přestane AdWords dosazovat blízké varianty klíčových slov a jejich synonyma.
Kdy modifikátor použít?
Pokud chcete zpřesnit inzerci – výrazy se zpřesní, CTR se tím pádem zvýší. Inzerce se zlevní a je relevantnější.
Pamatujte, že snížíte dosah zobrazování.
Jak použít modifikátor volné shody?
Modifikátor se používá pouze ve volné shodě, ve frázové a přesné nefunguje. Vytvořte si pro modifikátory extra sestavu.
Volná shoda bez modifikátoru:
- křišťálové lustry (inzerát se zobrazí klidně na skleněné svítidlo)
U klíčových slov použijte před klíčovým slovem + včetně kombinací, pokud se jedná o frázi:
- +křišťálové lustry (použije slovo křišťálové, za lustry však může vložit např. svítidla)
- křišťálové +lustry (za křišťálové může dát i skleněné, vždy použije lustry)
- +křišťálové +lustry (použije křišťálové lustry)
Obrázek za tisíc slov:
Udělátka, co ušetří čas
- Karle, díky – Generátor shod
- nástroj od Adapticu kombinuje 4 funkce – kombinace klíčových slov, prohazování klíčových slov, vytvoření klíčového slova ve všech shodách, odstraňování diakritiky, bohužel omezuje práci právě s modifikátory.
- a do třetice PPC keyword tool – ze seznamu klíčových slov s volnou shodou udělá hned klíčová slova s modifikovanou shodou. Bohužel pro změnu nepracuje s diakritikou.
- Máte nějaký svůj oblíbený nástroj pro tvorbu kombinací včetně modifikátoru? Přihoďte ho prosím do komentů, doplním sem včetně odkazu na vás. Díky.
Je dobré, mít na modifikátory extra sestavu a extra sestavu na volnou shodu (ta je vhodná pro čerpání inspirace na nová klíčová slova a inzeráty do ostatních typů shod). Ale popravdě, pokud chcete mít kampaně ŤIP ŤOP, tak volnou shodu téměř nepoužijete. Maximálně vždy u testu, pak vypnout a klíčová slova vložit do přesných shod nebo modifikovaných volných shod (o frázové shodě si můžeme popovídat někdy jindy).
Chcete další PPC tipy?
Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:
Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.
Zdroje
- Nápověda AdWords – Používání možností shody klíčových slov
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023