AI restart 2024 – report

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)
AI Restart 2024

Zatím nám AI práci nesebrala. Zůstane to tak i nadále?

Těmito a mnoha dalšími otázkami se zabývali řečníci historicky 2. AI Restartu. Technické prezentace se střídaly s právními i filozofickými a vytvořily chutný koktejl. 

Byli jsme u toho. On-line, z pohodlí kanceláře. Mrkněte, jak se letošní akce vydařila. Níže najdete přednášky, které mě zaujaly.

Obsah

Keynote: AI v roce 2024? Myslete globálně, jednejte lokálně.

Lukáš Benzl (cbacg.cz)

Dokážeme změnit myšlení a podívat se do budoucnosti?

Úvodní slovo, kde Lukáš shrnul rok 2023 a používání AI:

  • Markeťáci nemusí přijít o práci. Musí se ale naučit využívat ji efektivně.
  • Pouze 3 % agentur reportuje klientům, že začali s AI pracovat.

Stále se učíme s AI pracovat a komunikovat ji se zákazníky. 

Prezentace: Keynote: AI v roce 2024? Myslete globálně, jednejte lokálně

Poučení: Více komunikovat s klienty. Vybrat si nástroj, který nám vyhovuje a zavést jej do svých procesů.

Revoluce jménem Generative AI Studio

Marek Bražina (linkedin.com)

Generative AI – tvoří nový obsah. Umožňuje pracovat s kontextem vlastních dat (exporty z GA, PDF, CSV apod). Oproti Chatbotovi chápe kontext. Není třeba zadávat prompty, AI vychází ze zadaných dat.

Marek ukázal interní aplikaci, kde dokáží za pomocí Generative AI zpracovat data, prezentovat v Looker Studio i vytvářet samotné e-mailingové nebo PPC kampaně.

Poučení: Generative umí ušetřit spoustu času se zadáváním promptů oproti ChatGPT.

Automatizace komunikace za pomoci konverzační AI

Vojtěch Dlouhý (feedyou.ai)

Vojtěch popsal, jak ve feedyou zapojili do pracovních procesů generativní AI. Přišli totiž na to, že 94 % zaměstnanců je zdrceno opakujícími se úkoly.

Ukázal cestu, jak pokročit z IVR k chytrému voicebotovi na případových studiích. Díky tomu je možné růst bez navyšování kapacity pracovní síly.

V prezentaci níže najdeme mj. příklady, na co všechno je možné voicebota využít.

Prezentace: Automatizace komunikace za pomoci konverzační AI.

Poučení: Evoluce má svůj řád. Nehledejme zkratky.

AI v procesu PPC kampaní: Od přípravy produktu až po konverze

Ladislav Vitouš (vitousladislav.cz)

Ladislav ukázal, jak pomocí umělé inteligence připravit produkt či službu. Od Průzkumu, přes Tvorbu webu a přípravu obrázků a videí, až po Propagaci.

Oproti minulosti je výhoda, že dnes už je možné do Chat GPT nahrát dokumenty historií firmy, kde může nasát Tone of Voice a získat kontext.

Prezentace: AI v procesu PPC kampaní: Od přípravy produktu až po konverze.

Poučení: Nebojte se a zkoušejte. Nezůstávejte u free verze ChatGPT, pracujte i s placenou.

Automatizace analýzy klíčových slov aneb změny paradigmatu v marketingu

Lukáš Kostka (effectix.cz, effectix.com, pilulka.cz)

Lukáš popsal konkrétní postup, jak poloautomatizovat Klasifikační analýzu klíčových slov. 12 konkrétních bodů najdete v prezentaci níže.

Prezentace: Automatizace analýzy klíčových slov aneb změny paradigmatu v marketingu.

Poučení: Nezdržujte se manuálními zdlouhavými činnostmi, jako je např. Klasifikace. Automatizujte pomocí AI a ručně zkontrolujte výstupy.

Megapraktické využití AI v LinkedIn brandingu

José Kadlec (goodcall.eu)

Tipy na nejrůznější nástroje AI, které můžete použít jak pro tvorbu profilové fotky, tak např. pro vytvoření synonym k pracovní pozici.

Prezentace: Megapraktické využití AI v LinkedIn brandingu.

 

Jsou stále informace údajem o reálném dění okolo nás?

Roman Číhalík (symbio)

Co je skutečné a co je vytvořené AI? Roman se zamyslel nad tím, zda je v dnešním světě vůbec možné věřit fotografím či videu.

Za sebe přidávám postřeh, že „vylepšené“ fotky tu byly vždycky, pouze nebylo tak snadné je upravit jako dnes.

Prezentace: Roman Číhalík – Jsou stále informace údajem o reálném dění okolo nás?.

Zamyšlení: Nebude lepší označovat obsah vytvořený člověkem?

 

A(I)utorské právo pro všechny

Petra Stupková (legitas.cz)

Na co se připravit, pokud denně pracujete s AI a fakturujete klientům?

Zapište si:

  • Jmenujte odpovědnou osobu.
  • Zjistěte si vaše konkrétní povinnosti dle AI Act.
  • Revidujte smlouvy.
  • Revidujte procesy dle GPDR.
  • Zařaďte do procesů tvorbu důkazů.
  • Registrujte ochranné známky. Za sebe přidávám – toto se vám bude hodit i do PPC.

Prezentace: A(I)utorské právo pro všechny.

Poučení: AI jako taková nemůže být nikdy autorem díla.

Intuice, znalost, mindset: tři klíče k ovládnutí ChatGPT

David Grud (umeligence.cz)

Přednáška od Davida o tom, jak funguje Chat GPT a jak ji využívat co nejlépe.

Hacky:

  • Rozdělte prompt do menších dílčích částí. Tím ji umožníte „přemýšlet“.
  • Pamatujte na schopnost vstřebat pouze omezený počet slov (proto nemusí vstřebat celou dokumentaci).
  • Neptejte se ho na české reálie. Bude si vymýšlit. Čeština tvořila pouze 7 promile učících dat.
  • Nechte si vysvětlovat věci, které nerozumíte, jako 10letému dítěti.

Poučení: GPT je pouze jazykový model. Ne kalkulačka.

Projektové řízení pod palbou AI

Honza Slavík

Honza představil vlastní model J.I.R.A.V.I.S., který dokáže zautomatizovat velkou část práce projektového manažera.

Prezentace: Moderní způsob přípravy a implementace CRM díky no-code a AI.

Poučení: AI sice zatím plnohodnotně projektového manažera nenahradí, ale může mu ušetřit hodně času.

Závěr

Za mě TOP přednášky:

  1. Intuice, znalost, mindset: tři klíče k ovládnutí ChatGPT – David Grudl
  2. A(I)utorské právo pro všechny – Petra Stupková
  3. AI v procesu PPC kampaní: Od přípravy produktu až po konverze – Ladislav Vitouš

I 2. ročník konference byl velmi zajímavý. Jak už to bývá, některé přednášky zaujaly více, jiné méně. Každopádně, před všemi řečníky smekám a děkuji organizátorům za skvělou akci.

Těším se na příští AI Restart. Kdo ví, jak to všechno bude. Budoucnost je velmi nejasná… Díky, Taste.

 

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)