Chtěl bych zde uvést několik příkladů metaznaček, které jsou důležíté při SEO optimalizaci stránek. Uvedu i meta tagy, které již nemají takovou váhu, ale stále se vyplatí je uvádět.
Autor
Jedná se o nepodstatný znak z pohledu SEO optimalizace, ale většina tvůrců webů ho využívá.
<meta name=“author“ content=“Jan Vopátek“>
Kódování
Sdělí prohlížeči v jakém jazyce je stránka napsána. Většinou se používá kódování UTF-8, které podporuje i češtinu.
<meta http-equiv=“Content-Type“ content=“text/html; charset=UTF-8″>
Description
Tímto metatagem řekneme prohlížeči co se na dané stránce nachází. V jedné větě zde shrneme téma.
<meta name=“description“ content=“Popis důležitých meta tagů při tvorbě webových stránek.“>
Klíčová slova
Ikdyž se v dnešní době spekuluje, že vyhledávače Seznam a Google tento tag ignorují, přiklonil bych se k tomu ještě tento tag používat, určitě to není na škodu.
<meta name=“keywords“ content=“seo, seo optimalizace, seo optimalizace webu, optimalizace webu, optimalizace pro vyhledávače“>
Povolení indexování stránky
Dobré je uvádět tento meta tag, který nám zajistí, že vyhledávací robot bude indexovat naše stránky a bude sledovat odkazy na této konkrétní stránce.
<meta name=“robots“ content=“index, follow“>
Atribut content je možné obměňovat a kombinovat s hodnotami noindex (neindexuj) a nofollow (nesleduj odkazy).
Zdroje
- jakpsatweb
- 333 tipů a triků pro SEO (cpress)