Co je to A/B testování?
A/B testování, anglicky Split run testing. Jedná se o porovnání efektivity více variant. V on-line marketingu se setkáme s testováním bannerů, cílových stránek, e-mailů apod.
Cíl A/B testování
Cílem je zjistit, která varianta je nejvýkonnější dle stanoveného KPI. Např. z hlediska CTR, konverzí, konverzního poměru, nebo jiné metriky. Po získání dostatečných dat se pracuje pouze s vítěznou variantou.
Příklady A/B testování
- Reklamní bannery v PPC reklamě.
- Textové inzeráty v PPC reklamě.
- Testování newsletterů v e-mailingu (např. různé varianty předmětu e-mailu, těla, nebo odesílatele).
- Testování různých prvnků na webové stránce (nadpis, CTA tlačítko, formulář atd). Možno použít např. nástroj Google Optimize (zdarma).
- Počet kroků v nákupním košíku apod.
A/B testování je velmi užitečný pomocník pro zlepšování výkonu v on-line marketingu. Neriskujete. Rozhodujete se na základě dat. Pozor však na jejich dostatečný vzorek.