Co je to Analýza klíčových slov?
Anglicky Keyword Analysis, odtud pochází zkratka KWA. Česky zkráceně Klíčovka.
Analýza klíčových slov je dokument, který říká, jak dané téma lidé hledají, respektive přes jaká klíčová slova a fráze. Zároveň je vidět potenciál těchto výrazů. Např. měsíční hledanost, či průměrná cena za proklik.
Úkoly
Cílové stránky na webu
Jedním z hlavních úkolů analýzy je určit, zda máte odpovídající cílové stránky na webu a jste schopni uživateli odpovědět na jeho dotazy ve vyhledávání.
Důležitost cílové stránky zjistíte právě z Hledanosti daného slova a Konkurenčnosti, či ceny za proklik. Čím větší počet hledání a menší konkurenčnost dotazu, tím je zajímavější. Pokud na daný výraz chybí vstupní stránka, měla by se doplnit. Toto pomůže jak SEO, tak i PPC, jelikož na tyto stránky může specialista cílit reklamu.
Vylepšení stávajících stránek
I když je cílová stránka hotova, často je možné ji vylepšit. Např. o synonyma. Zlepší se tak podíl zobrazení stránky a i Skore kvality reklamy, až bude PPCčkař cílit reklamu na dyný výraz.
Trendovost
Výstup z Analýzy klíčových slov často obsahuje i hledanost za jednotlivé měsíce v roce. Z dokumentu lze pak odhadnout sezónnost. Např. kdy začít spouštět PPC kampaně.
Příležitosti a relevance
Ideální je, když KWA obsahuje ke každému klíčovému slovu odpověď – zda je relevantní, nerelevantní, nebo příležitostí. Např. e-shop může produkt doplnit, přestože jej momentálně nemají.
Výstup pro PPC specialistu
PPC specialista podle analýzy vytváří strukturu PPC kampaní. K tomu mu pomáhá i cena za proklik. V KWA by měla být označena i nerelevantní slova, kterou pomohou PPC specialistovi s Vylučujícími klíčovými slovy.
Výstup pro copywritera
Copywriter, tedy ten, kdo tvoří texty pro web, potřebuje analýzu k tomu, aby věděl, jaká klíčová slova má v textech používat. Jeho články pak dosáhnout větší návštěvnosti díle lepším pozicím v SEO.
Jak Analýzu klíčových slov vytvořit?
Na to odpovídá kvalitní a rozsáhlý článek od Filipa Podstavce – Analýza klíčových slov krok za krokem.
Ve stručnosti však:
- Sběr dat.
- Čištění dat.
- Klasifikace, tvorba dimenzí.
- Výstup.
Další zdroje
- Martin Žatkovič – Analýza klíčových slov na maximum – automatizace.
- Lukáš Pítra – Co chtít od Analýzy klíčových slov.
- Marek Prokop – Jak se dělá a k čemu slouží klasifikační analýza klíčových slov.