Co je to bounce rate?
Bounce Rate, nebo-li Okamžitá míra opuštění.
Vyjadřuje procento lidí na webu, kteří přišli na vstupní stránku a už neprovedli žádnou další akci. Tzn., že již neklikli na žádnou jinou stránku, ani položku v menu.
Vysoká míra bounce rate
Možné důvody:
- Uživatel na vstupní stránce našel všechno, co potřeboval, vč. kontaktního formuláře. Neměl důvod pokračovat dál.
- Návštěvník přišel na vstupní stránku, kde je jiný obsah, než hledal. Chyba mohla vzniknout např. nerelevantní reklamou.
- Špatná navigace webu. Chybí prvky, které by návštěvníka snadno provedly webem.
- Web je pro návštěvníka opravdu nezajímavý a nemá důvod pokračovat.
- Spammová návštěvnost od robotů.
Vysoká míra okamžitého opuštění tedy nemusí vždy znamenat, že je něco špatně. Problém nastává ve chvíli, kdy vyloženě chcete, aby návštěvník prošel více stránek – např. u e-shopu prošel košíkem. V takovém případě musíte jít do Google Analytics a hledat příčiny. Důvodem může být např. špatně nastavená PPC reklama.
Bounce Rate se nejčastěji pohybuje mezi 30 % až 80 %.
Další zdroje
- Oficiální nápověda Google Analytics – Míra okamžitého opuštění.
- MarketingPPC – Co je to bounce rate?
- Blog H1.cz – 2 nejčastější mýty o Bounce Rate.
- Miroslav Pecka – Bounce rate – mýty a vysvětlení.