Co je to brand nebo-li značka?
Brand je pomyslným mostem mezi firmou, výrobcem, dodávajícím a konečným zákazníkem. Zjednodušeně řečeno, jde o celkovou zkušenost a spokojenost se značkou. Před objednávkou a během ní, vč. následné péče.
Důležité rysy pro brand
Brand nejsou pouze viditelné věci, jako je logo, či obal výrobku. Důležité je i vnímání značky:
- jak vystupuje navenek,
- jak komunikuje na sociálních sítích,
- jaký tón volí,
- jakou má stanovenou cenovou strategii,
- kvalita produktů,
- rychlost dodání.
- grafika webových stránek,
- ochota pracovníků,
- nebo s jakým archetypem je spojena.
Podstatné také je, zda je značka dostatečně odlišná od konkurence. Tedy zapamatovatelnost.
Vliv Brandu na výkonnostní reklamu
Známá značka má pozitivní vliv na PPC kampaně:
- Obvykle mívá výrazně vyšší míru prokliku (CTR). Mnoho potencionálních návštěvníků se rozhoduje dle toho, jestli brand znají.
- Vyšší konverzní poměr. Lidé ztrácejí obavy z nákupu. Mají větší tendenci dokončit objednávku.
- Větší objem brandových kampaní.
Dobře vybudovaný brand tedy významně pomáhá celému on-line marketingu.