Co je to CLV?
CLV = Customer Lifetime Value, nebo-li hodnota zákazníka za celou dobu jeho působnosti. To znamená opakované nákupy a budování dlouhodobého vztahu.
Výpočet hodnoty zákazníka
Jeden z možných výpočtů :
CLV = (tržby za rok * marže) / počet let, kdy u nás zákazník nakupuje.
Proč pečovat o stávající zákazníky?
Za stávajícího zákazníka utratíte v nákladech výrazně méně, než za nového. Přesvědčit ho zákazníka k nákupu je výrazně snažší.
Navyšujte opakované nákupy. Ideálně se vzrůstající průměrnou objednávkou.
Chcete více porozumět zákazníkům? Mrkněte na pojem RFM analýza.
Další zdroje
- Adaptic.cz – Customer lifetime value.
- RobertNěmec.com – Jak inovativně vyhodnocovat PPC kampaně z manažerského pohledu.
- Ppcprofits.cz – 6 způsobů, jak vytvořit prozákaznický orientovaný přístup založený na datech.