Co je to CPC?
CPC = Cost per click. Česky tedy cena za proklik.
Platba formou CPC znamená, že inzerent platí za proklik na reklamní inzerát. Což je zásadní rozdíl, oproti např. CPT.
Maximální a skutečná cena za proklik
Cena za proklik v reálném provozu funguje na principu aukce. Ve výsledku platíte pouze nutnou cenuna překonání konkurenčního výsledku. Nabídky s lepší pozicí zároveň obvykle mívají vyšší CTR.
V PPC systémech se setkáte s těmito údaji:
- Maximální CPC – maximální částka, kterou jste ochotni zaplatit za 1 proklik. Skutečná cena tuto částku nepřekročí.
- Skutečné CPC – reálná částka, kterou skutečně za proklik zaplatíte.
Kde se s CPC setkáte
Tuto platbu za reklamu můžete využít v různých PPC systémech, či zbožových srovnávačích, např.:
- Google Ads,
- Sklik,
- Facebook Ads,
- Heureka,
- Zboží.cz
- a další.
Co má vliv na výši CPC?
O výsledné pozici rozhoduje hodnocení reklamy, které se skládá jak z již zmíněné nabídky za proklik, tak např. i Skóre kvality.