Co je to CPT?
CPT – Cost per Thousand = Cena za tisíc zobrazení. Jedná se pojem se stejným významem, jako CPM.
Neplatíte tedy za prokliky, jako je standard např. v PPC reklamě, ale za to, kolikrát se inzerát ukázal uživatelům.
Příklad: CPT 100 Kč znamená, že vás 1 zobrazení banneru přijde na 10 haléřů.
Kde se lze s CPT setkat
Model CPT najde využití především u display reklamy. Můžete se s ním setkat ale i v offline světe.
Jedním z portálů, kde máte možnost inzerovat, je i Heureka.cz, či vybrané weby Seznamu.
Ještě než nabídku přijmete, ověřte si návštěvnost daného webu. A zkuste spočítat, kolik vás zhruba bude stát proklik.
V PPC systémech
Nepoužívá se zdaleka tolik, jako platební model CPC, ale u Brandingu (podpora značky a typ reklamy v Skliku) se vám bude může CPT dost hodit.
Offline
V tisku, v televizi a dalších médiích.
Další zdroje