Co je to frázová shoda?
V případě frázové shody se dotaz zobrazí tehdy, jsou-li zachovány všechny fráze z klíčového slova. Může dojít k libovolnému rozšíření zleva i zprava.
Klíčové slovo ve frázové shodě poznáte tak, že je ohraničeno uvozovkami. Např. „červený koberec“.
Frázová shoda v Skliku
Inzerát se v SERPu zobrazí pokud:
- uživatel zadá stejný dotaz, jako znění klíčového slova v Skliku,
- uživatel zadá dotaz s rozdílnou diaktritikou,
- uživatel zadá dotaz se stejným slovosledem, či pořadím slov.
Příklad použití frázové shody v Skliku
Klíčové slovo: „červený koberec“.
Inzerát se zobrazí např. na dotaz:
- moderní červený koberec
- moderni cerveny koberec
- červený koberec do kuchyně
Inzerát se nezobrazí na:
- červený moderní koberec
- koberec červený
- koberec
Frázová shoda v Google Ads
V Google Ads se může inzerát zobrazit i na blízké varianty, tzn. např.:
- překlepy,
- rozdílná diakritika.
- jednotné / množné číslo.
Využití frázové shody
Stejně jako volná shoda, i frázová se hodí pro sběr dat. Za určité časové období se nashromáždí sbírka vyhledávacích dotazů.
Vyhledávací dotazy pak můžete využít:
- pro tvorbu extra sestav s přesnějším reklamním inzerátem,
- pro doplnění obsahu na web,
- nerelevantní dotazy jako vylučující klíčová slova.
Oproti volné shodě je frázová přesněji zacílá, většinou nehrozí tolik nerelevantních dotazů.