Co je Gap analýza?
Analýza mezer = Content gap analýza, nebo také Obsahová gap analýza. Analýza hledá mezery (gaps) v pokrytí klíčovými frázemi.
Cílem je zjistit, která klíčová slova má konkurence na webu, přináší jí návštěvnost z organicu a vám na stránkách chybí.
K čemu je Content gap analýza dobrá?
Analýza odhaluje silná a slabá místa – jakému obsahu se intenzivně věnovat a kde jste dostatečně silní.
Po zapracování analýzy uživatel získává spoustu podnětů na nová klíčoá slova a cílové stránky. Dostává se mu do ruky odrazový můstek na to, aby dohnal konkurenci na důležité fráze ve výsledcích vyhledávání.
Jak postupovat při tvorbě Obsahové gap analýzy?
- Základem je zjistit, na co jsou konkurenti vidět v SERPu. Při tomto procesu může dobře pomoci Analýza klíčových slov, kde by měly být zpracované nejdůležitější fráze a ideálně i označené důležitostí a relevancí.
- Kontrola, zda jsou důležité fráze zapracované i na webu (ideálně za pomocí nástrojů).
- Filtrace, segementace a čištění získaných dar.
- Zapracování získaných podkladl do obsahové struktury webu.
Obsahovou analýzu mezer je doporučeno vykonávat pravidelně. Jak hledání lidí, tak i weby konkurence se mění. Je tedy třeba vycházet z aktualizovaných dat a ideálně vylepšovat vstupní stránky, které přinášejí kvalitní návštěvnost.