Co je Google Merchant Center?
Merchant Center, zkráceně MC, je nástroj od Google. Slouží k nahrávání dat o e-shopu, především pak jeho produktů. Díky tomu je možné inzerovat v Google Nákupech, nebo používat Dynamický remarketing v Google Ads.
Použití Merchant Center
Nárokování služby v Merchant Center
Nejdříve je třeba ověřit web. Bez toho se Merchant Center nedá používat.
Nahrání produktů e-shopu
Produkty se nahrají do MC prostřednictvím zdroje. Nejčastěji XML feedu. Může jít ale i o jiné, např. Google tabulky, použití souboru z FTP nebo Content API.
Vyplnění informací o firmě
Kromě adresy a zobrazovaného názvu obchodu, lze v sekci nastavit i logo. Bude se zobrazovat v produktových reklamách.
Diagnostika
Tedy chyby, varování, doporučení.
Diagnostika se může týkat:
- problémů s produkty (např. příliš malé obrázky),
- problémů s účtem,
- problémů se zdrojem.
Výpis chyb, varování či doporučení, je možné stáhnout v CSV a zaslat programátorovi k opravě. Ať už jako celá tabulku, či konkrétní problém, viz obrázek.
Nastavte si rutiny. Diagnostiku procházejte pravidelně. Řešte problémy. Zvýšíte tak výkon inzerce.
Nastavení dopravy a daně
Doprava je povinná, chcete-li inzerovat v Google Nákupech (pro dynamický remarketing nutná není).
Dopravu je možné nastavit v XML feedu, nebo přímo v administraci. Podobné je to s nastavením daně (hodí se, pokud chcete inzerovat v USA).
Propojení Google Ads a Merchant Center
Propojením získáte možnost inzerce:
- V Google Nákupech. Propisuje se do SERP Google a partnerských webů, kde se zobrazují Reklamy s produktovými informacemi, tzv. PLA.
- Dynamický remarketing v rámci sítě AdSense.
A další. Postupně se v Merchant Center objevují nové věci, např. Statistiky trhu, či návrhy na zlepšení inzerce.
Další zdroje
- Martindomes.cz – Import zboží do služby Google Merchant Center.
- Semor.cz – Jak vytěžit z Google Merchant maximum?
- Zaklik.cz – Feed pro Google Merchant Center.
- Oficiální nápověda Google Merchant Center.