Co je to konverzní cíl?
Konverzní cíl je stejný pojem, jako konverze a mikrokonverze. Kroky nebo krůčky, kdy se z návštěvníká stává zákazník. Cíl vždy záleží na konkrétním webu. Může jít jak o objednávku, tak třeba i o zobrazení kontaktu.
Příklady konverzního cíle
On-line konverzní cíle
Např. z e-shopu, či webu prezentující služby. Tedy on-line prostředí.
Velmi dobře se měří, ať už v PPC systémech, nebo Google Analytics.
Jedná se např. o:
- realizace objednávky,
- registrace zákazníka,
- odeslání poptávkového formuláře
- zobrazení kontkatní stránky,
- registrace do newslettru,
- přihlášení se k RSS odběru,
- použití Livechatu,
- přihlášení se k fanouškovství Facebook stránky,
- stažení ceníku, produktového listu.
Off-line konverzní cíle
Off-line konverzní cíle jsou zasazené do reálného prostředí.
Např.:
- nákupy v kamenných prodejnách,
- telefonické hovory,
- papírový leták.
Hůře se doměřují.
Pokud řešíte off-line konverzní cíle, mrkněte i na pojem ROPO efekt.