Co je to linkbuilding?
Linkbuilding, nebo-li budování zpětných odkazů.
Jedna ze SEO technik, díky které je možné zlepšit pozice ve vyhledáváčích (u nás především Seznam a Google) a zvýšit návštěvnost webu.
Smysl link buildingu
Budování zpětných odkazů má následující cíle:
- Zlepšení pozice ve vyhledávání. Čím hodnotnější zpětný odkaz získáme, tím lépe. Nejde ani tak o kvantitu, jako o kvalitu. 1 významný zpětný odkaz může být mhohem přínosnější, než 20 z neznámých katalogů.
- Zvyšování návštěvnosti webu. Ideálně z oborových webů.
Aktivní linkbuilding
Činnost, kde se aktivně snažíme získat zpětný odkaz.
Nejčastěji se jedná o:
- registraci do všeobecných katalogů (např. Firmy.cz, Zlatestranky.cz a další),
- registraci do oborových katalogů (věnujte podstatně více času, než u všeobecných katalogů),
- příspěvky do diskuzních fór,
- PR články,
- výměna odkazů.
Pasivní linkbuilding
Lidé na náš web odkazují sami od sebe. Tedy ideální stav.
Aby tomu tak bylo, je třeba tvořit natolik kvalitní a zajímavý obsah, aby jej ostatní měli důvod sdílet a odkazovat na něj. Např. zveřejňováním zajímavých statistik, tvorbou vtipného obsahu, užtečných rad, vtipných nebo návodových videí apod.
Další zdroje
- LadyVirtual – Lingbuilding v praxi.
- Filip Podstavec – Co je linkbuilding a kdo je linkbuilder?
- MOZ.com – The Beginner’s Guide to Link Building (zahraniční).