Co je to měření konverzí?
Měření konverzí je bezplatný nástroj marketingových systémů, který umožňuje vyhodnocovat úspěšnost reklamy. Konverze je tedy možné měřit na např. v Skliku, Google Ads, Heurece, Zboží.cz a dalších srovnávačích.
Typy konverzí
Hard konverze
Příklady „tvrdých“ prodejních konverzí:
- Tržby a objednávky z e-shopu.
- Odeslání poptávkového formuláře.
- Odeslání kontaktního formuláře.
Soft konverze
Příklady „měkkých“ podpůrných konverzí:
- Zobrazení kontaktní stránky.
- Registrace do newsletteru.
- Stažení ceníku na webu.
- Volání do firmy (umožňuje měřit Google Ads).
Označovaných i jako mikrokonverze.
Měříte-li hard i soft konverze, vyhodnocujte je zvlášť. V Skliku bohužel není možné konverze v rozhraní oddělit, sčítají se všechny dohromady. Je třeba vyexportovat přes Statistiky.
Doporučení
Vkládejte kódy pro měření konverzí přes Google Tag Manager.