Co je to meta description?
Description, nebo-li Popis dané stránky. Účelem meta description je výstižně popsat obsah webové stránky. Zadává se do HTML kódu v hlavičce webu.
Kde se description zobrazuje?
Meta description se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledáváčů (SERP).
Pozor na to, že tomu tak nemusí být vždy. Uzná-li vyhledávač za vhodné, může do snippetu vložit tu část textu stránky, která podle něho lépe odpovídá na uživatelův dotaz. V každém případě by měl být Popis stránky pokaždé vyplněný.
Jak s Title pracovat
Pamatujte, že dobrý meta description je jednou z mála zbraní, kterou můžete zlákat potencionálního návštěvníka ve výsledcích vyhledávání.
Několik tipů, jak pracovat s s meta desription:
- Používejte klíčová slova.
- Využívejte max. zhruba 150 znaků. Příliš dlouhý description se nezobrazí celý. Pomožte si např. rozšířením do Chrome.
- Pokud možno, vložte do popisu nějakou konkurenční výhodu. Např. doprava zdarma, dovoz až domů apod.
Jak Title vypadá v HTML kódu
Ukázka:
<head><meta name=“description“ content=“Co jsou to PLA kampaně? PLA kampaně, nebo-li Reklamy s produktovými informacemi, patří k nejvýkonnějším reklamám v Google Ads (dříve AdWords) a Skliku.“ /></head>