Co je nativní reklama?
Jedná se o současný trend v on-line marketingu. Nativní reklama splývá s okolním obsahem na webu a odolává tak Bannerové slepotě.
Jak nativní reklama vypadá
Součástí nativní reklamy je:
- obrázek (obvykle fotka, případně grafický prvek),
- textový popis mimo obrázek,
- nadpis.
Výhody a úskalí nativní reklamy
Skvělé na nativní reklamě je, vypadá přirozeně, působí jako jeden z článků v newsfeedu. Pravděpodobně tedy bude mít reklama vyšší CTR než u klasických bannerů.
To, že reklama zapadá přirozeně do obsahu webu může mít ale i stinné stránky. Lidé opravdu nemusí tušit, že jde o reklamu a mohou z webu ihned odcházet. Zvýší se tak Bounce Rate, případně i PNO a ROI.
Proto nezbývá než doporučit – testujte a vyhodnocujte.
Jak nativní reklamu vytvořit
Nativní reklama spadá pod display reklamu. Vyrobíte ji např. v reklamních systémech:
- Google Ads – zde se nazývá Responzivní obsahová reklama,
- Sklik – zde neze název Kombinovaná reklama.