Co jsou Okruhy uživatelů?
Okruhy uživatelů jsou vytvořené skupiny lidí, na které se dá následně cílit reklama na Facebooku.
Typy Okruhů uživatelů
Vlastní okruh uživatelů
Tzv. Custom audiences:
- Návštěvníci webu. Jedná se nejčastější typ cílení. Lidé, kteří nás již znají. Remarketing.
- Seznam zákazníků. Např. CSV soubor s e-maily. Data se následně spárují s Facebookem.
- Iterakce s Facebook stránkou, či Instagram účtem. Např. si prohlédli produkty, zobrazili Facebook stránku, Napsali přes Messenger apod.
- Aktivita v aplikaci (např. spuštění hry).
- Offline aktivita (interakce např. s kamennou prodejnou).
- a další.
Podobné okruhy uživatelů.
- Tzv. Lookalike publika. Tvoří se na základě Vlastních okruhů uživatelů.
Uložený okruh uživatelů
Cílení, které si sami vytvoříte a uložíte. Např. na základě zájmů, demografických údajů, či lokace. Publika jsou pak znovupoužitelná.
Doporučuji si na Facebooku Uložené okruhy uživatelů vytvářet. Velmi to urychlí práce na tvorbě kampaní. Navíc na základě uložených publik jdou rychle vytvořet nová, lehce upravená.
Co je potřeba k vytváření Okruhů uživatelů?
Facebook pixel. Bez něho nebude fungovat velká část Vlastních okruhů uživatelů.