Co je to open rate?
Open rate (OR), nebo-li česky Míra otevření. Jedná se o metriku spadající do e-mailingu. Udává se v procentech a vypovídá o poměru otevřených a odeslaných e-mailů.
Výpočet open rate
OR = počet otevřených e-mailů / počet odeslaných e-mailů * 100 [%]
Příklad:
- Odešleme 1000 e-mailů svým uživatelům z databáze.
- E-mail otevře 200 uživatelů.
- OR = 200 / 1000 * 100. Výsledné open rate je 20 %.
Pozor na to, že otevření ještě neznamená přečtení e-mailu. Open rate by tedy neměl být jedinou sledovanou metrikou. Tou další by měly být např. konverze.
Jak zvýšit open rate?
- Předmět, který zaujme. Často pomáhají otázky, číslovky, narážky na aktuální témata apod. Vyvarujte se používání velkých písmen u celých slov.
- Segmentace a personalizace uživatelů. Každá cílová skupina má jiné potřeby. Měla by tedy dostat e-maily na míru.
- Odesílatel. Spolu s předmětem je odesílatel první věc, kterou užvatel vidí. Měla by tedy působit věrohodně. Je vhodné tedy uvádět celé jméno, nejen název firmy.
Testujte. Zkoušejte změnit předměty, pohrajte si s odesílatelem, prvním odstavcem textu v e-mailu. Vyhodnocujte, co funguje lépe.