Co jsou to PLA kampaně?
PLA kampaně, nebo-li Reklamy s produktovými informacemi, patří k nejvýkonnějším reklamám v Google Ads (dříve AdWords) a Skliku. Reklamu spustíte pouze v případě, že máte e-shop.
Jak reklama vypadá
V inzerátech pak uživatel vidí:
- obrázek produktu,
- název produktu,
- cenu produktu,
- název domény.
Inzeráty se zobrazí:
- V TOP pozici, nad výsledky vyhledávání (Google PLA).
- Nebo vpravo, vedle výsledků vyhledávání (Seznam Produktové inzeráty – PI).
Svým zaměřením patří PLA vlastně ke Srovnávačům zboží, i proto tak funguje. Uživatel vidí všechny důležité faktory, které potřebuje. Má možnost srovnání s ostatními inzerenty.
Výhody PLA kampaní
Výkonnost
Často jeden z nejkonverznějších kanálů vůbec. Proto jej nasazujeme zpravidla jako jeden z prvních typů kampaní u klienta.
Rychlé pokrytí inzerce na celý e-shop
Během chvíle máte nastavenou kampaň a právě jste pokryli celý sortiment e-shopu. Můžete jít z práce dom, máte ten den vyděláno. Není to ale tak kouzelné, časem byste měli optimalizovat.
Relevance
Tím, že uživatel ví vše podstatné o produktu, málokdy na reklamu klikne někdo, kdo hledal úplně něco jiného.
Ale pozor, i tak procházejte Vyhledávací dotazy a vylučujte klíčová slova. A pamatujte, že reklama se zobrazuje nejen na produktové dotazy, ale i na obecná slova.
Nevýhody
Počáteční nastavení
Nastavení není úplně triviální. (což je ale zároveň výhoda, protože díky tomu v PLA neinzeruje každý).
Potřebujete:
- XML feed, který splňuje specifikaci Google.
- Účet Merchant Center.
- Nastavenou dopravu (přes MC nebo XML feed).
- Propojení Merchant Center s Google ADS.
Časová náročnost
Chcete-li vypilovat PLA kampaně k dokonalosti, bude vás to stát hodně času. Budete si hrát s:
- vyhledávacími dotazy,
- vylučujícími slovy,
- rozdělením do více kampaní a sestav,
- práci s biddováním u zboží, které funguje,
- samotným XML feedem:
- Vlastní štítky,
- Vylaďování elementů – optimalizace Title, Description, Google Product Category.
- a to pořád nemusí být konec.
Ale nezoufejte. Můžete si pomoct novinkou – Chytré kampaně v Nákupech Google, které veškerou optimalizaci převezmou za vás. I když pozor, nic není dokonalé.
Další zdroje
- Google Ads – Oficiální nápověda – Kampaně a reklamy v Nákupech Google.
- PeckaDesign – Jak pracovat s Google Nákupy.
- Inizio blog – Cesta za zlepšením Quality Score v PLA.
- Sunitka.cz – Posuňte Google Nákupy na vyšší level via @bloomarty.
- ConversionHut.co.uk – Google Shopping Campaign Optimization [New Research and Techniques] (zahraniční).