Co je to přesná shoda?
V případě přesné shody se dotaz zobrazí pouze tehdy, shoduje-li se klíčové slovo v PPC systému s vyhledávacím dotazem. Často má tedy nejvyšší míru prokliku (CTR) ze všech shod klíčových slov.
Klíčové slovo v přesné shodě poznáte tak, že je ohraničeno hranatými závorkami. Např. [červený koberec].
Přesná shoda v Skliku
Inzerát se v SERPu zobrazí pokud:
- uživatel zadá stejný dotaz, jako znění klíčového slova v Skliku,
- uživatel zadá dotaz s rozdílnou diaktritikou.
Příklad použití přesné shody v Skliku
Klíčové slovo: [červený koberec].
Inzerát se zobrazí např. na dotaz:
- červený koberec
- cerveny koberec
Inzerát se nezobrazí na:
- červený moderní koberec
- červené koberce
- koberec
Přesná shoda v Google Ads
V Google Ads se může inzerát zobrazit i na blízké varianty, tzn. např.:
- překlepy,
- rozdílná diakritika.
- jednotné / množné číslo.
Využití přesné shody
Přesnou shodou si zajistíte pouze relevantní návštěvníky. Zobrazování inzerátů máte pod kontrolou. Na druhou stranu, pokud používáte výhradně přesnou shodu, okrádáte se o objem.
V ideálním světe máte 100% optimalizovaný účet a posbírané veškeré dotazy s extra sestavami. Stačí vám tedy klíčová slova pouze s přesnou shodou. To má ale málokdo.
Častým využítím v praxi je mít oddělena klíčová slova v sestavách:
- sestavy s klíčovými slovy pouze s volnou (modifikovanou) shodou, případně frázovou shodou,
- přesnou shodou.