Co je to responzivní (obsahová) reklama?
Responzivní reklama je typ reklamního inzerátu v Google Ads. Spadá do oblasti nativní reklamy. Můžete se setkat i s anglickou zkratkou RDA – Responsive Display Ads.
Jak responzivní reklama vypadá
Součástí responzivní obsahové reklamy je:
- obrázek (obvykle fotka, případně grafický prvek),
- textový popis mimo obrázek,
- nadpis,
- informace o firmě.
Výhody responzivní reklamy
- Nepotřebujete grafika. Responzivní reklamu zvládne vytvořit PPC specialista sám.
- Rychlost. Inzerát je vytvořený během několika minut (jsou-li připravené obrázky).
- Reklama se přizpůsobí jakékoli ploše v rámci Google AdSense. Nemusíte tedy vytvářet mnoho rozměrů jako u bannerové reklamy.
- Při vytváření jedné reklamy rovnou zadáváte několik nadpisů, popisů a nahráváte obrázky. Systém pak automaticky testuje jejich výkon a zobrazuje nejvýkonnější kombinace.
- Responzivní reklamu umí používat jak Google Ads, tak i Sklik (v Skliku jde o Kombinovanou reklamu).
Nevýhody responzivní reklamy
- Do obrázku je možné přidat max. 20 % textu.