Co je to RFM analýza?
RFM analýza (anglicky RFM Analysis) = Recency, Frequency, Monetary value.
Základní analýza o zákaznících a jejich chování z pohledu nakupování. Díky této analýze je možné více porozumět svým zákazníkům.
Segmenty RFM analýzy
RFM analýza dělí zákazníky do třech základních segmentů:
- Recency – počet dní od posledního nákupu („žhavost“ kontaktu).
- Frequency – frekvence, jak často nakupují.
- Monetary value – celková hodnota transakcí (kolik u nás utratili).
Metriky k RFM analýze
- ARR – Annual Repurchase Rate – Kolik zákazník z tohoto roku u vás nakupovalo tento i minulý rok.
- MRR – Monthly Repurchase Rate – Kolik zákazníků z tohoto měsíce u vás nakupovalo tento i minulý měsíc.
- CLV – Customer Lifetime Value – Hodnota zákazníka v čase.
- CAC – Customer Acquisition Cost – Cena za získání zákazníka.
Další zdroje
- Igloonet.cz – RFM: Analýza zákazníků v kostce.
- Pavel Jašek – Retence zákazníků a jak ji měřit (prezentace na SlideShare).
- Pavel Jašek – Retence zákazníků a jak ji měřit (rozcestník zdrojů).
- Michal Krutiš – Zákaznická analýza.
- Medium.com – RFM segmentace.
- Chcete si zkusit Analýzu zákazníků sami? Zkuste celého průvodce včetně šablony, co se spočítá sama od Jirky Fraňka.