Co je to RTB?
RTB = Real Time Bidding. Nákup impresí v reálném čase. Nedochází k nákupu reklamní plochy, ale cílového publika.
Možnosti cílení RTB reklamy
Podobné, jako některé typy cílení u display reklamy v PPC.
Např.:
- Remarketing,
- Zájmy uživatelů,
- Demografické údaje,
- Regionální cílení apod.
U RTB však není podstatné, kde se banner zobrazí, ale komu se zobrazí.
Jak RTB funguje?
Spolupracují spolu 2 systémy.
SSP (Demand Side Platform)
Nástroje, které nabízejí reklamní prostor. Odesílají informaci o dané webové stránce, uživatelích a dostupných pozicích.
DSP (Supply Side Platform)
Nástroje, které slouží pro inzerenty. Pomocí nich mohou inzerenti oslovovat cílové skupiny uživatelů.
Jedná se např. o:
- eTarget,
- DoubleClick Bid Manager (nástroj přímo od Google),
- Adform,
- AppNexus, případně další
Nákup reklamy pak funguje na principu aukce. SSP vybere inzerát, který vyhovuje cílení. Následně vyhrává inzerent s nejvyšší nabídkou CPT (cena za tisíc zobrazení). Jeho inzeránt se zobrazí konečnému uživateli na volné reklamní ploše.