Snippet a rich snippet
Co je to Snippet?
Snippet nebo-li anglicky úryvek. Tyto snippety se vypisují ve výsledcích vyhledávání, v tzv. SERPu.
Z čeho se skládá snippet?
Snippet se skládá z několika částí (a optimalizovat můžete každou z nich):
- Titulku (meta tag TITLE)
- Popisu
- URL stránky, na kterou úryvek vede
Ovlivnit tuto vygenerovanou část popisu stránek je poněkud obtížné, jde to pouze z části a za určitých podmínek. Pokud vyhledávač najde na vašich stránkách málo relevantního textu, sáhne do metaznačky description nebo si pomůže z popisku katalogového zápisu.
Nejlepší volbou je však psát správné a přesné texty tak, aby obsahovaly slovní spojení, které ve výsledku budou dávat smysluplný popis (snippet).
Proč je optimalizace snippetu důležitá?
Protože kvalitní úryvek vede k vyššímu CTR (míře prokliku). Může se tedy úplně klidně stát, že na druhé nebo třetí pozici budete mít více prokliků než konkurence na pozici první.
Jak optimalizovat snippet?
Nenechávejte generování snippetu na vyhledávači. Vyplňujte meta description. V něm používejte klíčovou frázi, na kterou je daná stránka optimalizovaná a měla by se zobrazovat ve vyhledávači. Dále použijte v textu svoje výhody, bonusy nebo rozdíly oproti konkurenci. Použijte i svoje USP (jedinečný prodejní argument) a nezapomeňte na CTA (výzvu k akci).
Co je to Rich Snippet?
Nebo-li obohacený úryvek. Výysledek vyhledávání může dále obsahovat např.:
- hodnocení,
- cenu,
- skladovost,
- termín události a další.
Aby Google mohl tyto informace zobrazovat, je třeba je mít implementované na stránce. Viz nápověda od Google.
Co je to Featured snippet?
Featured snippet nebo-li nultá pozice je extra typ snippetu. Protože se nejedná o běžný úryvek v SERPu je mu věnována extra stránka, mrkněte na Co je featured snippet.