Co je to Social Proof?
Mnoho z nás se rozhoduje podle chování ostatních. Co nakupují, jakého řemesníka objednávají, nebo zda přejdou přechod na červenou. Záleží na míře nejistoty, jak moc dané osobě důvěřujeme a také na množství lidí, kteří volí stejné řešení.
Příklady využití Social Proof.
Recenze
Např. na srovnávačích zboží. Mnoho lidí se rozhoduje podle toho, jak produkt, či e-shop hodnotí ostatní. Čím více kladných recenzí, tím lépe. Naveďte své zákazníky, ať píší recenze na srovnávače, Facebook, Firmy.cz či Google Places. Můžete je vyzvat třeba v transakčním e-mailu.
Líbí se daný produkt přátelům? Vyzvěte své zákazníky ke sdílení. Doporučení od přátel patří mezi nejdůvěryhodnější Social Proof.
Testimoniály
Testimoniály – písemné hodnocení od zákazníků. Je 10 z 10 zákazníků spokojených? Pak bude služba zřejmě kvalitní.
Zmínka od expertů, či celebrit
Citace od expertů působí velmi důvěryhodně. Také funguje doporučení od celebrit. Např. přes influencery.
Certifikáty a ocenění
E-shop roku od Heureky, ocenění v oboru, certifikáty od Google a další. I Ověřeno zákazníky od Heureky je certifikát.